Strength Uren met de focus op krachttraining.

Bij The Trainers zijn we onlangs begonnen met het geven van Strength Uren waarbij de focus nóg meer ligt op krachttraining. Daarnaast onderwijzen we in al onze programma’s de nodige technieken en aspecten van krachttraining. Dat doen we natuurlijk niet zonder reden! Meer en meer onderzoeken wijzen de laatste jaren uit dat krachtsport ontzettend goed voor je is. Daarnaast is het een effectieve manier om resultaatgericht te trainen. Hierbij een overzicht van de voornaamste redenen om jezelf ook eens vast te bijten in die ijzers op een van onze trainings-locaties.

Verbrandingsmodus Aan

Uit recente onderzoeken blijkt hoe meer spierweefsel je hebt, des te hoger je verbranding is in rust. Je metabolisme gaat een standje hoger naarmate je meer spierweefsel kweekt. Concreet betekent dat het volgende: als jij met je vers verworven spierballen op de bank gaat liggen naast je geliefde met zijn/haar mooie spillebeentjes, verbrand jij veel meer calorieën! Daar hoef je niet eens voor te flexen! Ook in Netflix-en-popcorn-eet modus profiteer je dus van je harde werk.

 

Sterker Skelet

Ons skelet beschermd ons, produceert bloedcellen en – deze is erg handig – houdt ons recht overeind. Sterke botten zijn van levensbelang! Wat blijkt, evenredige druk uitoefenen op je beenderen – oftewel, krachttraining – vergroot je botdichtheid en zorgt ervoor dat je botten sterker worden. Dit houdt je lijf sterk en gezond. Tevens een van dé manieren om Osteoporose tegen te gaan bij de senioren bevolking.

 

Resultaatgericht sporten

Want zeg nou zelf, een strak spiegelbeeld is toch wel de kroon op je harde werk. Spieren bouw je op door de eerst af te breken. Huh?! Ja, tijdens het trainen breng je op microscopisch niveau schade toe aan je spieren. Dát is dus die verzuring die je voelt. Tijdens je herstel, wat daarom zo belangrijk is, bouwen spieren zich met behulp van o.a. eiwitten groter en sterker weer op voor nieuwe inspanning. En dat zie je dus als je lekker staat te flexen voor je spiegeltje thuis. Of op je werk. Of in een willekeurige winkelruit.

 

Voorkomen van Blessures

Ben je een duursporter die graag lange afstanden aflegt te voet, op de fiets anders? Ook voor jou is het geen overbodige luxe om regelmatig onderhoud te plegen met een goede kracht sessie. Je wilt natuurlijk niet té veel spiermassa meezeulen als cardio killer, want dat is zwaar. Wat je wél wilt, is het uithoudingsvermogen van je spieren verbeteren met krachttraining. Ook zorgen sterkere spieren ervoor dat je gewrichten sterker en stabieler worden waardoor je makkelijker en blessurevrij kilometers kunt maken.

The Trainers lid en meer weten over krachttraining? Schrijf jezelf eens in voor een van de strenght uren op ons rooster. Nog geen lid, maar klaar om aan de slag te gaan? Neem contact met ons op voor meer informatie over lidmaatschappen en Showtime Programma’s.



Geef een reactie